26 Nisan 2012 Perşembe

Süleyman Bilgin: Sürmene'de bir doğa, tarım ve kültür girişimcisi

Yakup Aksoy / Mantı Keyfi Kurucu Ortak-Yönetim Danışmanı-Kemençe Sanatçısı
Somon balıklarının yaşam çizgilerinde ömrünün son zamanlarında doğdukları yere dönme arzu ve gayreti vardır... Bende kırklı yaşlar ve sonrasında memleketimi, oraların seslerini, rüzgarı, denizi ve deresini özler oldum, aynı somon balıkları gibi... O sesleri daha çok duyar oldum... Trabzon-Sürmene-Köprübaşı Güneşli Köyü'me giderken yada gelirken Sürmene çarşısında Süleyman Bilgin'in dükkanına uğramadan geçmem... Karadeniz kültürü ile doğan, beslenen, yaşayan ve yaşatan Süleyman Bilgin ve O'nu emsallerinden ayıran özellikleri paylaşacağım şimdi de..

Sürmene çarşısında Köprübaşı Minibüs Durakları yakınında Manahoz Deresine bakan küçük ama sevimli bir ticarethanesi var O'nun.... Mekan merhum baba Nazım Bilgin'den kendisine kalmış O'da babasının işini aynı heyecan ve özenle sürdürüyor..

Süleyman Bilgin'in mekanı şifalı otlar ve bölgede yetişen envayi çeşit nebatat ile doludur.. bununla birlikte, kazan, güğüm, kutal, kaşık gibi bölgede eskiden beri kullanılan malzemeleri de raflarında görebilirsiniz.. Süleyman Bilgin bölge köy, yayla ve mezralardan çevrede yaşayanların topladığı şifalı ot ve bitkileri satın alır onları yurt içi ve yurt dışı pazarda değerlendirir...
SÜLEYMAN BİLGİN KÜÇÜK GİRİŞİMCİLERİ DESTEKLEYEN DAHA BÜYÜK ÖLÇEKLİ BİR GİRİŞİMCİDİR
Karadeniz bölgesi dünya da sayılı zengin flora bitki zenginliklerini barındırıyor.. Her ne kadar son yıllarda HES'lerle başlayan doğa kıyımı devam etse de bu bu gün için böyledir. İşte az yada çok toplanan şifalı bitkiler, yayla çayı, ligarba, aslan pençesi gibi pek çok bitki Süleyman Bilgin'in dükkanında değerini bulur otla aşa, işe dönüşür.. Maalesef ki bu uğraşı Kamu ve Özel sektörden yerel idareden destek görmemesine rağmen Süleyman Bilgin yıllardır yolundan hiç ayrılmaz bölgeye hizmetini aratarak sürdürür. Memleketin otunu iş, istihdam ve nakit paraya dönüştürüyor... Hanelere aş, aileye iş kapısını açıyor bu mütevazi mekandaki çalışmalarıyla..

İşte bu yönüyle sebatkar ve sabırlı istikrarlı yanı ile Süleyman Bilgin Babası Nazım Bilgin'den devraldığı hizmet bayrağını şeref ve gururla taşıyor. Bölge ekonomisine çok önemli katkı sağlıyor...  Süleyman Bilgin ticarethanesi...

SAĞAN PATATES, SARIMSAK VE SEBZELİ İSTAVRİT BUĞULAMAYI YEDİK, BİR DAHA Kİ SEFER BİRLİKTE KEMENÇE ÇALAR TÜRKÜ SÖYLERİZ KISMETSE
Bu Nisan 2012'de son gidişimde esnaf sofrasına rast geldim... Kısmetmiş istavrit buğulamayı afiyetle yedik.. yemeği hazırlayan Enbiya Ağabeyimize teşekkürle birlikte takdirlerimizi de iletiyoruz.  Bu arada gelen giden, dost, arkadaş ve müşterilerle iş ve sohbet ettik... Lezzete kültür ve afiyet eklendi böyle bir ziyafet bu mekandan başka bir yerde olmazdı..

Süleyman Bilgin benim gibi kırkından sonra Kemençe çalmayı öğrenmiş... Birlikte çalıp söyleyelim dedi ama o kadar vaktim yoktu.. Bir daha sefere daha büyük bir organizasyon yaparız kısmetse.

Küçük hacimli ama büyük yürekli bir Girişimcilik öyküsü yıllardır Sürmene çarşısında Manahoz vadisinden akan sular gibi dolduruyor Karadeniz'i.. Günümüzde milyon, milyar dolarlık iş ve girişim hikayelerinin anlatıldığına bakıyorum da Süleyman Bilgin gibi girişimcilere biraz haksızlık etmiyor muyuz diye düşünüyorum.. Bu memleketin çilesini, yükünü taşıyan onlardır, dikkate alalım en azından önemli olduklarını bildirelim teşekkür edelim kendilerine..

Nisan 2012 Sürmene

Yakup Aksoy
Mantı Keyfi Kurucu Ortak-Yönetim Danışmanı-Kemençe Sanatçısı

1 yorum:

  1. saygın insan rahmetli NAZIM amcanın ve ailesinin tüm bireyleri ile çocukluk günlerimin bir kısmını geçirdim..40 sene sonra bu aileye bir ucundan ulaştım. KERİMAN teyze EMİNE abla KENAN VE SÜLEYMAN abilerim.. sizlere selam ediyorum bir gün sürmeneye geleceğim..kendimi şöyle hatırlatayım,1977 1978 yılları ilçe hakimi YEKDİL YASUN bu ailenin evinde kiracı olarak ailesi ile oturdu,ben oğulları ÖZTAN YASUN...sürmeneye geldiğimde SÜLEYMAN abi ye ulaşmayı umut ediyorum.Mail adresim : bjk100@gmail.com

    YanıtlaSil